Nezapomeňte sledovat moji tvorbu na instagramu @naukaelaji.cz 🩷

Tabulka AJ – přehled základních sloves

1. Cíl výuky

  • Seznámit žáky se základními anglickými slovesy can, have got, to be.

  • Nácvik tvrzení, záporu a otázky.

  • Praktické použití slovesa ve větě i krátkém dialogu.


2. Postup práce

a) Úvodní motivace

  • Použij obrázky nebo kartičky (např. dítě tancuje → I can dance).

  • Zeptej se žáků česky: „Co vidíte? Umíte to taky?“ → přirozený přechod do angličtiny.

b) Výklad + opakování

  • Ukázat sloveso v tabulce (jednoduše na plakátu nebo projekci).

  • Vysvětlit význam a ukázat pozitivní, negativní a otázkovou větu.

  • Opakovat nahlas se třídou – děti si osvojují rytmus.

c) Procvičení

  1. Can

    • Aktivita: „Talent show“ – každý dítě řekne, co umí (I can swim.) nebo neumí (I can’t play the piano.).

    • Otázky ve dvojicích: Can you jump? – odpoví a ukáže.

  2. Have got / Has got

    • Aktivita: „Co máš v tašce?“ – děti řeknou I have got a pencil.

    • Kartičky se zvířaty: Has he got a dog? – děti odpovídají podle obrázku.

  3. To be

    • Aktivita: „Emoce a role“ – děti si vytáhnou kartičku (happy, sad, teacher, student) a řeknou: I am happy. / She is a teacher.

    • Krátké rozhovory ve dvojicích: Are you a student? – Yes, I am.

d) Hra na závěr

  • „Find someone who...“ – děti hledají spolužáky podle otázky (Can you sing? Have you got a cat? Are you happy?)


3. Pomůcky

  • Obrázkové kartičky (zvířata, předměty, emoce, činnosti).

  • Tabule nebo plakát s tabulkou sloves.

  • Možnost digitálního prvku (např. Kahoot nebo interaktivní pexeso).


4. Hodnocení

  • Děti dostanou jednoduchý úkol – napsat 3 věty (každé sloveso 1×) → učitel vyhodnotí správnost.

  • Při hrách učitel sleduje, zda žáci správně tvoří otázky a odpovědi.

 

 

Tabulka AJ - přehled