DETEKTIVNÍ HRA
Detailní popis produktu
Pro koho je program určen
- Pro děti ve věku 6–10 let
- Pro příměstské tábory, školní výlety, adaptační kurzy nebo tematické týdny ve školní družině
- Ideální pro malé skupiny i větší kolektivy, rozdělené do týmů (detektivních kanceláří)
Co program rozvíjí
- Kooperaci a týmovou práci – děti se učí spolupracovat, rozdělovat si role, domlouvat se
- Logické myšlení – řešení šifer, odhalování rozporů ve výpovědích, skládání informací
- Pozornost a paměť – práce se stopami, pátrání v terénu
- Komunikační dovednosti – vyjadřování hypotéz, tvorba plakátů a scén
- Kreativitu a fantazii – výroba průkazek, tvoření podezřelých, dramatizace
- Fyzickou aktivitu – šipkovaná, pohybové výzvy, hledání v okolí
Jak s programem pracovat
- Program je rozdělen do 5 dnů, každý den má své téma, příběh a konkrétní úkoly
- Každý den má:
- Hlavní úkol – detektivní pátrání nebo výzvu
- Bonusové úkoly – volitelné aktivity, za které děti získávají razítka
- Děti mají detektivní průkazky, do kterých sbírají razítka za splněné úkoly
- Na závěr (den 5) je vyvrcholení příběhu – velké hledání plyšáka Fouska a slavnostní ocenění
Jak připravit vedoucí
- Rozděl děti do týmů na začátku (např. Detektivní tým Alfa, Bravo…)
- Připrav si všechny pomůcky předem, včetně tisku map, výpovědí, průkazek a bonusových kartiček
- Buď připraven/a dětem pomoci s logikou a motivací, ale nech prostor i jejich vlastnímu uvažování
- Příběh rozvíjej průběžně – používej záhadný tón, vytvářej napětí a atmosféru tajemna
STRUKTURA JEDNOTLIVÝCH DNŮ
- Den 1 – Přijetí mise
Příběh: Zmizel plyšák, děti zakládají detektivní kancelář.
Aktivity: Dopis od Inspektora X, první stopy, šifra se jménem.
Tvůrčí část: Výroba detektivních průkazek, lupy.
Pomůcky: Kufřík, otisk tlapky, červená mašle, materiály na tvoření, obrázky předmětů.
- Den 2 – Pátrání v areálu
Příběh: Zjistit, jak plyšák vypadá.
Aktivity: Hledání dílků obrázku dle mapy, skládání podoby.
Bonus: Hra se slovy, hledání červených věcí, hádání písniček podle emoji.
Pomůcky: Mapa areálu, rozstříhaný obrázek plyšáka, emoji kartičky.
- Den 3 – Podezřelí
Příběh: Pět podezřelých, každý říká něco jiného.
Aktivity: Čtení výpovědí, vylučování, logické uvažování.
Tvůrčí část: Plakát podezřelého (podobizna + výpověď).
Pomůcky: Výpovědi postav, papíry a výtvarné potřeby.
- Den 4 – Deník / Rekonstrukce příběhu
Příběh: Nalezený deník, děti hledají stránky a seřazují je.
Aktivity: Hledání, luštění, tvorba časové osy nebo scénky.
Pomůcky: Listy deníku (rozházené), šifry, kvízy, lístečky s texty.
- Den 5 – Šipkovaná a nalezení Fouska
Příběh: Finální výprava – najít Fouska v terénu.
Aktivity: Šipkovaná s úkoly, šiframi, hledáním plyšáka.
Závěr: Odměna, vyhodnocení razítek, ocenění týmů.
Pomůcky: Plyšák Fousek, šipky, kartičky s úkoly (např. QR kód, hádanky, tichý poslech), odměny.
POMŮCKY
Tvořivé pomůcky:
- Karton, papíry, nůžky, pastelky, fixy, lepidla, samolepky
- Materiály na průkazky a lupy
Herní a speciální pomůcky:
- Kufřík, plyšák Fousek, otisk tlapky (obrázek součástí souboru), červená mašle, razítka do průkazek, šipky a značení do terénu, odměny pro týmy
Tiskoviny a materiály (vše součástí souboru):
- Dopis od Inspektora X, mapa areálu (přizpůsobit místu, kde tábor se odehrává), výpovědi podezřelých, listy deníku, Kartičky (emoji, šifry, úkoly)
Odkaz na podrobnější ukázku video - https://youtube.com/shorts/awblKyfls9M?si=sB8rapDh_rsPZkE0
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.