Nezapomeňte sledovat moji tvorbu na instagramu @naukaelaji.cz 🩷

DETEKTIVNÍ HRA

70 Kč

Detektivní táborová hra

 
 

Záhadné zmizení plyšáka Fouska. Děti jako detektivové postupně odhalují stopy, řeší šifry, vyhodnocují výpovědi a rekonstruují celý případ. Hrají si, tvoří, spolupracují. Soubor stačí pouze vytisknout a máte vše připravené.

 

Detailní informace

Detailní popis produktu

Pro koho je program určen

  • Pro děti ve věku 6–10 let
  • Pro příměstské tábory, školní výlety, adaptační kurzy nebo tematické týdny ve školní družině
  • Ideální pro malé skupiny i větší kolektivy, rozdělené do týmů (detektivních kanceláří)

Co program rozvíjí

  • Kooperaci a týmovou práci – děti se učí spolupracovat, rozdělovat si role, domlouvat se
  • Logické myšlení – řešení šifer, odhalování rozporů ve výpovědích, skládání informací
  • Pozornost a paměť – práce se stopami, pátrání v terénu
  • Komunikační dovednosti – vyjadřování hypotéz, tvorba plakátů a scén
  • Kreativitu a fantazii – výroba průkazek, tvoření podezřelých, dramatizace
  • Fyzickou aktivitu – šipkovaná, pohybové výzvy, hledání v okolí

Jak s programem pracovat

  • Program je rozdělen do 5 dnů, každý den má své téma, příběh a konkrétní úkoly
  • Každý den má:
  • Hlavní úkol – detektivní pátrání nebo výzvu
  • Bonusové úkoly – volitelné aktivity, za které děti získávají razítka
  • Děti mají detektivní průkazky, do kterých sbírají razítka za splněné úkoly
  • Na závěr (den 5) je vyvrcholení příběhu – velké hledání plyšáka Fouska a slavnostní ocenění

Jak připravit vedoucí

  • Rozděl děti do týmů na začátku (např. Detektivní tým Alfa, Bravo…)
  • Připrav si všechny pomůcky předem, včetně tisku map, výpovědí, průkazek a bonusových kartiček
  • Buď připraven/a dětem pomoci s logikou a motivací, ale nech prostor i jejich vlastnímu uvažování
  • Příběh rozvíjej průběžně – používej záhadný tón, vytvářej napětí a atmosféru tajemna

 

STRUKTURA JEDNOTLIVÝCH DNŮ

  • Den 1 – Přijetí mise

Příběh: Zmizel plyšák, děti zakládají detektivní kancelář.

Aktivity: Dopis od Inspektora X, první stopy, šifra se jménem.

Tvůrčí část: Výroba detektivních průkazek, lupy.

Pomůcky: Kufřík, otisk tlapky, červená mašle, materiály na tvoření, obrázky předmětů.

  • Den 2 – Pátrání v areálu

Příběh: Zjistit, jak plyšák vypadá.

Aktivity: Hledání dílků obrázku dle mapy, skládání podoby.

Bonus: Hra se slovy, hledání červených věcí, hádání písniček podle emoji.

Pomůcky: Mapa areálu, rozstříhaný obrázek plyšáka, emoji kartičky.

  • Den 3 – Podezřelí

Příběh: Pět podezřelých, každý říká něco jiného.

Aktivity: Čtení výpovědí, vylučování, logické uvažování.

Tvůrčí část: Plakát podezřelého (podobizna + výpověď).

Pomůcky: Výpovědi postav, papíry a výtvarné potřeby.

  • Den 4 – Deník / Rekonstrukce příběhu

Příběh: Nalezený deník, děti hledají stránky a seřazují je.

Aktivity: Hledání, luštění, tvorba časové osy nebo scénky.

Pomůcky: Listy deníku (rozházené), šifry, kvízy, lístečky s texty.

  • Den 5 – Šipkovaná a nalezení Fouska

Příběh: Finální výprava – najít Fouska v terénu.

Aktivity: Šipkovaná s úkoly, šiframi, hledáním plyšáka.

Závěr: Odměna, vyhodnocení razítek, ocenění týmů.

Pomůcky: Plyšák Fousek, šipky, kartičky s úkoly (např. QR kód, hádanky, tichý poslech), odměny.

 

POMŮCKY

Tvořivé pomůcky:

  • Karton, papíry, nůžky, pastelky, fixy, lepidla, samolepky
  • Materiály na průkazky a lupy

Herní a speciální pomůcky:

  • Kufřík, plyšák Fousek, otisk tlapky (obrázek součástí souboru), červená mašle, razítka do průkazek, šipky a značení do terénu, odměny pro týmy

Tiskoviny a materiály (vše součástí souboru):

  • Dopis od Inspektora X, mapa areálu (přizpůsobit místu, kde tábor se odehrává), výpovědi podezřelých, listy deníku, Kartičky (emoji, šifry, úkoly)

 

Odkaz na podrobnější ukázku video - https://youtube.com/shorts/awblKyfls9M?si=sB8rapDh_rsPZkE0

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola